Everesta, s.r.o.

Co je Personální marketing

Ilustrační foto z konference Lidi nejsou a nebudou

Jsem studentem posledních ročníků dvou fakult nejprestižnější univerzity ve střední Evropě. Mám nadprůměrné zkušenosti s informačními technologiemi, rozumím dvěma cizím jazykům. Jsem letmo zorientován na trhu práce a na základě toho doufám, že po skončení studia bych mohl najít slušné zaměstnání. Ale nabídky na svých cestách Prahou nepotkávám. Ptám se tedy, co je to personální marketing? A jak se má dělat?

Dosud publikované články většinou nabízejí několik definic. Například magazín m-journal uvádí: „Jedná o průzkum trhu pracovních sil. V souvislosti s motivací pracovníků je pak třeba sledovat i trh motivačních produktů, tedy benefitů.“ Ve skutečnosti se jedná o soubor činností, na němž se podílejí jak personalisté, tak marketingoví odborníci. Na manažerském webu nakladatelství Economia již najdeme explicitní rozdělení na externí a interní personální marketing.
Cílem externího personálního marketingu je budování dobrého zaměstnavatelského jména společnosti, vhodné zacílení náborových kampaní a jejich realizace. Personalista zkušený v této oblasti si dvakrát rozmyslí, než napíše do inzerátu něco jako „zajímavé platové ohodnocení“.

Interní personální marketing má naproti tomu za cíl vytvářet kvalitní podmínky pro práci zaměstnanců již přijatých. Hledá prostředky zamezení fluktuace, udržení klíčových členů týmů i zajištění stability výkonnosti pracovních sil. Často se samozřejmě interní a externí personální marketing střetávají – například firma navenek prezentuje svůj moderní benefitní systém, aby oslovila váhající zájemce o zaměstnání.

To vše na Bosstonu probereme. Dáme prostor odborníkům – dobrý vhled do situace obstará obchodní ředitel Accor Services CZ, pan Martin Bulíř. Zajímavým přístupem k náboru zaměstnanců nás inspiruje paní Monika Kosinová, vedoucí personálního úseku SPAR České obchodní společnosti. Množství názorů více či méně zasvěcených a tím také méně či více objevných najdete v anketách. Nezapomeňte také pravidelně soutěžit o vstupenky do Národního divadla.

Výhled do budoucnosti? Příštím tématem, do kterého se překulíme v průběhu prosince, budou Vztahy na pracovišti – čili drobné odlehčení na svátky.

Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování

CAPTCHA
Toto je ochrana před spamem. Doplňte prosím výsledek.
14 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.