Everesta, s.r.o.

Lov na absolventy

Firmy loví vysokoškoláky

Na půdě vysokých škol, ale nejen tam, jsou organizovány náborové akce zaměřené na studenty, kde se prezentují soukromé společnosti. Firmy tak propagují svá pracovní místa a snaží se ulovit vzdělané a perspektivní zaměstnance. Snaží se studentům dokázat, že práce, kterou jim nabízí je pro ně ta nejlepší. Dělají personální marketing.

Je vcelku běžným jevem, že firmy mají tzv. trainee programy a zaměstnávají brigádníky na částečný úvazek. Mají k tomu své důvody. Takzvaní absolventi se stali na trhu práce žádaným zbožím. Není divu, že na vysokých školách se pořádají různé veletrhy pracovních příležitostí. Firmy na těchto akcích dostávají příležitost prezentovat se před studenty a nalákat je do pracovního poměru. Organizátoři však obvykle deklarují i jiné cíle než samotné zprostředkování práce. Důležitým přínosem je údajně také to, že „studenti získávají přehled o možnostech uplatnění a mohou tak lépe formulovat své cíle do budoucna“. Tím se asi nejvíce liší od klasických veletrhů práce, kam student, který má ve svém rozvrhu spoustu zajímavějších akcí, zavítá asi jen zřídka. Pro firmy jsou mimoto veletrhy také příležitostí k propagaci. Tyto akce jsou obvykle přístupné i pro veřejnost. Pod pokličku můžete nahlédnout v komiksu Veletrh pracovních příležitostí.

Kde všude je možné oslovit vysokoškoláky:
CAREER DAYS (Praha) – jeden z největších veletrhů tohoto typu pořádaný organizací AIESEC
GAUDEAMUS (Brno) - v rámci Job fair, mezinárodního veletrhu pracovních příležitostí
IASTE (ČVUT a VŠCHT v Praze, VUT v Brně, UTB ve Zlíně, TU v Liberci, ZČU v Plzni) – série veletrhů pracovních příležitostí konajících se po celé ČR
JOB CHALLENGE (MU v Brně)
SYMBIÓZA (VŠB v Ostravě)
ŠANCE (VŠE v Praze)

Kromě uvedených akcí, které patří mezi největší tohoto typu, existují také různé workshopy a miniveletrhy pořádané jednotlivými fakultami, které nabízejí specifické obory, jako je např. biologie, chemie, polygrafie, atd.

Ve spolupráci s experty poradenské skupiny ECS jsme pro Vás připravili stručný přehled výhod a nevýhod absolventů.

Proč právě absolventa:
1) Výkonnost
Nové koště dobře mete. To je stará známá pravda. I podle moderních průzkumů jsou zaměstnanci nejvýkonnější v prvních dvou letech po nástupu do své profese, tedy v prvních letech po absolvování školy.
2) Tvárnost
Mladého člověka bez valné praxe navíc můžete naučit pracovat podle Vašich pravidel. Absolventi nemají špatné pracovní návyky z dřívějška a můžete si je zčásti vytvarovat podle sebe.
3) Cena
Další nespornou výhodou je cena. Člověku bez velké praxe stačí do začátku nižší plat.
4) Informovanost
Dnešní mladí lidé vyrostli u internetu a rozumí si s moderními technologiemi. Člověk, který dnes neovládá skvěle počítač a neumí se pohybovat na internetu je ve firemním prostředí předem diskvalifikovaný.

Nevýhody absolventa:
1) Nezkušenost
Obzvlášť středoškoláci mají minimální praxi. U vysokoškolských absolventů je to již lepší, ale co si budeme povídat, také to nebývá žádná sláva.
2) Nestálost
Když už si to děťátko konečně vypipláte, může se snadno stát, že Vám uteče za lepší nabídkou. Nedostatek loajality je typický pro mladé pracovníky, kterým se získáním praxe ve Vaší společnosti otevře spousta zajímavých možností. Mohou utéct za lepším platem, ale klidně také jen kvůli změně.
3) Nadměrná sebedůvěra
Obzvláště u vysokoškoláků se můžeme setkat se syndromem brouka pytlíka. Akademické znalosti absolventů se ale velmi často neshodují s potřebami praxe.
4) Dodatečné náklady
Bude s ním trochu práce, než se vše naučí. Mladí se ale učí rychle a náklady na zaškolení se vyplatí.

Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování

CAPTCHA
Toto je ochrana před spamem. Doplňte prosím výsledek.
11 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.