Everesta, s.r.o.

Nou tů

NO2

Předem bych chtěl avizovat, že s touhle monopolní spojovatelskou společností mám dobré zkušenosti v oblasti poskytování mobilního spojení. Ale všechno ostatní už je hodnotitelné jedině palcem otočeným dolů.

Má anabáze je dlouhá, popíšu vám fakta. Začalo to tím, že jsem jednoho dne kráčel na metro, kde mě odchytil brzo po ránu prapodivný, přesto velmi obyčejný dealer. Měl velké štěstí, neb jsem zrovna potřeboval to, co nabízel – sim kartu, na kterou budu moct volat levněji. Omámen ještě ruchem předchozího večera vyhodil jsem u něj stovku. Volal jsem pak na slavnou linku, abych si aktivoval požadované změny. Jaké bylo mé překvapení, když mi operátor sdělil, že mnou zakoupený tarif už nezavádějí, vypršel na konci minulého měsíce. A dealeři jsou prý zaměstnaní externí firmou a proto jsou málo informovaní. „Tak to je blbec,“ pomyslíte si o mně. Ale možná se zamyslíte nad marketingovou strategií tohoto spojovatelského kolosu. Komu mám věřit, když ne člověku s logem na tričku?

Jedeme dále mým životopisem. Stěhuji se a nutně ke své práci potřebuji internetové připojení (jsme v únoru 2008). Bohužel se v nové lokalitě nedá sehnat jiné, než ADSL závisící na pevné lince. Vyslechnu historky přátel („nám to zavádějí už půl roku, čtyřikrát to mezitím spravovali“) a nořím se do vyjednávání. Rozhodnul jsem se využít výhodné nabídky – internet půl roku za polovic, půl roku za plnou cenu. Pro mě ideální, vím totiž, že v novém bytě budu bydlet právě jeden rok. Že si musím nechat připojit pevnou linku, již neplánuju využívat, a musím tedy vyhodit třistapade měsíčně? Co nadělám? Objednávám po internetu, protože to zajišťuje slevu na aktivaci služby z cca 500 na 1 korunu! Ale ouha, při objednávce na internetu nedostanu modem zdarma, musím si ho zaplatit (cca 550,-). Zkusím tedy objednávku telefonickou. A zjištuji, že modem zdarma dostanu, ale za aktivaci zaplatím. Mazané, že?

Jsem tedy o pětistovku chudší, ale za týden už třeba budu mít internet, jak slibují. A jsem příjemně překvapen. Modem dorazil do týdne po objednání, smlouva je uzavřena na rok (v březnu 2008). Asi tři potřebné úvodní návštěvy techniků (rozkládající se signál, špatná kabeláž v domě apod.) jsou vyřízeny celkem bryskně. Platím dost, ale celkem vzato funguji.

V lednu roku 2009 nám začínají výraznější problémy s dostupností připojení. Řeším je v únoru, přestože vím, že se budu ke konci měsíce stěhovat. Doporučení (po bez přehánění několika hodinách strávených na různých pomocných linkách) zní: reklamovat modem. Na to už kašlu, poněvadž se chystám změnit v novém bydlišti poskytovatele.

Chci tedy připojení zrušit. Dobrých čtrnáct dní předem začnu obvolávat společnost, která mně, svému zákazníkovi, dosud sloužila. A co nezjistím? Mám u ní závazek do konce října roku 2009. Zkontroluju si doma smlouvu, vidím tam zjevně "trvání do: březen 2009". Zkouším další kontakt - osobní, jehož výsledkem je zjištění, že v říjnu 2008 jsem si „prostřednictvím neznámého externího zadavatele“ nechal aktivovat službu (zvanou „XX Duo“) se závazkem na rok. Nevěřím tomu, musel bych být blázen. Výpadek paměti samozřejmě nemůžu vyloučit. Po důkazech budu pátrat v reklamačním řízení. Ale argument všech telefonistů je jasný: „Mohl jste službu reklamovat hned, jak vám přišla první faktura, čili v listopadu.“ Jasně, protože já přece studuju detaily faktur. A předpokládám, že mi měníte dohodnuté služby v průběhu. Holt jsem k tomu smluvně zavázán, takže nemám šanci, do reklamace půjdu jen tak.

Přesto samozřejmě službu ruším a jsem (prozatím) ochoten zaplatit pokutu (asi 600,-). Nenechám se ukecat na specializovaném „rušícím oddělení“ (kam jsem se provolal po asi půlhodinovém bublání prokládaném sdělením typu „Litujeme, ale všichni naši operátoři jsou momentálně obsazeni.“ (mmch, kolik jich tam asi v pátek večer je?). A přijímám se skřípěním zubů, ovšem v naprosté slušnosti, zprávu o rozběhnutí třicetidenní výpovědní lhůty (dalších cca 900,-). Takže do prázdného bytu proudí měsíc a půl data z celého světa na můj účet.

Za pár dní mi přijde dopis: „Vaší žádsti přidělujeme kód CO848125. … výpovědní lhůta začíná běžet ode dne, kdy nás zkontaktujete a dojde tak k ověření kódu.“ Aha!

Jak dlouho jsem čekal na operátora pro zadání kódu? Slabých pětadvacet minut. Ale nebojte, čas jsem nepromarnil, pouštím si bublání do hlasitého odposlechu po celém novém bydlišti, kam vede naštěstí internet kabelem.
Dělám asi jako zákazník chyby, ale oni mi při jejich řešení nevycházejí vstříc. A bohužel v okolí mám spoustu lidí s podobnou zkušeností. Co vy?

Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování

CAPTCHA
Toto je ochrana před spamem. Doplňte prosím výsledek.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.