Víte, co je moderní recept na úspěch? Dbát na firemní kulturu, být flexibilní a inovovat.
Jaké byly v roce 2011 nejpoužívanější metody řízení? Jaké jsou vlastně trendy moderního managementu. Možná budete překvapeni, ale nic nového pod sluncem - manažeři se drží osvědčených metod.
Vycházeli jsme z každoročního průzkumu bostonské společnosti BAIN & COMPANY „Management Tools & Trends 2011“, který mapuje aktuální trendy v manažerské praxi.
Nejpoužívanější manažerské nástroje podle regionu:
1. Benchmarking – nejpoužívanější nástroj v Evropě
2. Strategické plánování – zpravidla na druhém místě ve všech regionech
3. Stanovení mise a vize
4. CRM – řízení vztahu se zákazníky – oblíbený nástroj zejména v Severní Americe a Asii, kde je shodně na prvním místě
5. Outsourcing
Nejčastěji zmiňované faktory úspěchu:
1. Firemní kultura je stejně důležitá pro úspěch jako strategie (uvedlo 89% respondentů).
2. Schopnost změny je podstatnou konkurenční výhodou (81%).
3. Inovace jsou pro dlouhodobý úspěch důležitější než snižování nákladů (80%).
Více se dočtete zde: Moderní trendy v managementu
Zdroj: BAIN & COMPANY. Management Tools & Trends 2011 [online]. Boston, 2011 [cit. 2012-04-01]. Dostupné z: http://www.bain.com
Komentáře
Poslat nový komentář